O ovom albumu verovatno nikad ne bih pisao
da njegov autor Kris Begg iz Montreala, nije bio deo Okanagan kanadske avanture
Denisa Kataneca. Taj plahi nadobudni dječarac, Denis, (pozdrav za ujaka
Stanleyja!) me je uputio na njega, ali krenuo sam u preslušavanje bez mnogo
entuzijazma misleći da je to još jedan amaterski rad koga mi Denis preporučuje
iz drugarskih pobuda prema Krisu, pošto se sa njim sprijateljio dok je bio „on
the road“ a takva su prijateljstva najčvršća. Već prva pesma „Pluviofile“ ili u
prevodu „Ljubitelj kiše“, preciznije, već njen naslov, govori da je u pitanju
inteligentan čovek čim je odabrao tako genijalan naslov za svoju pesmu, a prvi
taktovi govore da taj čovek ima itekako
mnogo muzičkog dara. Muzički, to nije ni country ni folk nego sasvim lični
izraz, karakterističnih melodijskih linija i različitih ritmičkih obrazaca. Dve
stvari najviše impresioniraju na ovom debut albumu: izuzetan vokal, veoma
snažan, koji može da ode dosta visoko i visok kvalitet kompozicija koje se
kreću od balada sve do indie-rocka. Teško je izdvojiti one koje odskaču, ipak,
moji favoriti su pomenuta Pluviofile među baladama a Citrine Stone među
rokerima. Ima tu još dobrih momenata, na primer Ephemeral Eyes ili Howl at the
Moon ali i sve druge drže visok kvalitet. Krisa prati čitav bend (ništa ne znam
o tome jer nigde nema podataka, ali ne verujem da sve instrumente svira sam,
jer ima tu i gudača (čelo?), klavira i svega ostalog što čini bend) ali je on
bespogovorno u centru pažnje kako svojom pojavom (impresivna brada!) tako i
moćnim glasom. Tematski, album je mračan sa referencama na droge i alkohol uz
standardne ljubavne jade. Ipak, nada postoji, i u tekstovima nekih od pesama a
još više u muzičkoj pratnji, koja zvuči vrlo svetlo i optimistički. Taj deo mi
se i najmanje sviđa, za moj ukus je previše ispolirano i bez ikakvih neočekivanih
muzičkih događaja. Ako moram sa nekim da ga poredim, to bi bili Jake Smith
alias The White Buffalo, čovek slične snage i ekspresivnosti glasa, ali znatno „prljavijeg“
zvuka iako je i on na novijim izdanjima sve više „ispeglan“. Takođe mu je
sličan Derek Clegg (ne samo po prezimenu) koji je u svom aranžmanu snimio čak
desetak albuma, koji su svi sasvim dobrog kvaliteta, ali nije se ni za pedalj pomakao
ka slavi, bolje reći ka prepoznatljivosti. Čini mi se da je kod svih njih štos
u tome da su, iako su uzeli najbolje od oba sveta (od singer/songrajtera
iskrenost i ekspresivnost izraza a od pop autora ispoliranost i čistoću zvuka)
ostali negde na pola puta, neprihvaćeni ni od jedne ni od druge publike. Da bi
se približili današnjem popu moraju da se banalizuju, da bi se približili folky/alt-countryju
moraju da se potpuno emotivno otvore i u tekstovima i u izvođenju. Za Krisa Begga, kome je ovo prvi album,
nikako nije kasno da se opredeli na koju će stranu!